Tillverka bivaxdukar 8/10 kl. 17:30 i Föreningarnas hus

Välkomna till föreningarnas hus fredag 8 oktober kl 17.30 då ni har chans att lära er att tillverka egna bivaxdukar.
Dessa är ett miljövänligare och hälsosammare alternativ till plastpåsar och plastfolie. De kan användas till att förvara bröd, frukt eller över skålar med matrester m.m.
Kvällen börjar med fika, en genomgång hur man gör och vad bivaxdukar är bra för m.m.
Sedan vankas det roliga med tillverkningen och avslutas med lite samtal om zerowaste och alla får sedan gå hem med sina miljövänliga bivaxdukar.
Material kommer finnas på plats men det går även bra att ta med eget tyg (välj då ett tunnare textilmaterial).
Anmälan sker via ett sms till ledare Malin 0708160430.  OBS! Begränsat antal platser.
Observera att det inte räknas som anmälan att klicka i ”kommer” i Facebook-eventet https://fb.me/e/1OPiqDDVx.
Kostnadsfritt för medlemmar och
Icke medlemmar betalar 20kr som en symbolisk summa för material och fika.