Klädbytardagen

Klädproduktionen har stor negativ påverkan på miljön och klimatet. Vi behöver tänka om och göra rätt – för naturen, för oss och för våra barn. Vi behöver köpa mindre nytt, använda det vi har och vårda våra kläder så att de håller längre.

Bild på klädhög

Men det behöver inte bli tråkigt bara för att vi shoppar mindre! Många av oss vill gärna ha lite omväxling i garderoben då och då och vad passar då bättre än att byta kläder med varandra?

Klädbytardagen är ett årligt arrangemang som vanligtvis arrangeras i mars/april i hela landet.

På Klädbytardagen kan du förnya din garderob på ett miljösmart och roligt sätt. Det är superenkelt! Ta med dig max 5 fina och fräscha vuxenplagg och få med dig lika många hem.

I aktivitetskalendern på startsidan ser du om det är någon klädbytardag planerad framöver. Kontakta oss om du har frågor om klädbytardagen, eller om du vill vara med och hjälpa till, orebro.krets@naturskyddsforeningen.se.

Du kan också läsa mer om hur du uppdaterar din garderob med hållbart mode på riksföreningens hemsida.