Ordföranden presenterar sig

Vid årsmötet i mars 2022 valdes Malin Norberg till ny ordförande för styrelsen i Naturskyddsföreningens Örebrokrets. Här berättar Malin lite om sig själv!

Hej hopp!
Malin heter jag och är den nya ordförande för Örebro kretsen för Naturskyddsföreningen. Jag är tacksam för detta förtroende och efter flera år i styrelsen ska jag presentera mig lite mer för er.

Jag är en riktig natur- och djurälskare som vistas utomhus flera timmar varje dag. Jag tar gärna långa promenader i skogen och ofta också med min katt. Han följer mig nästan varsomhelst i skogen intill min radhuslägenhet jag bor i. Jag drömmer dock om att flytta ut på landet och bli så självförsörjande som möjligt. Och bo tillsammans med människor med gemensamma intressen som mig.

Jag har stort intresse för miljö- klimat och omställningsfrågor, är därför aktiv i flera föreningar inom dessa ämnen. Jag är bl.a. ledare inom strövarna (barnverksamhet) inom Friluftsfrämjandet, lite aktiv i ROS-nätverket och klimatnätverket m.fl.

Jag är uppvuxen i Stora Mellösa och de första åren i Hampetorp. Mitt intresse för naturen väcktes till liv under min tonårstid då jag insåg att jag fick mer energi av att vistas utomhus. Trädgård, odling, fotografera och baka är också några av mina intressen. Jag jobbar som vikarie på förskola och fritids men hoppas

Bild på ordförande Malin och katt

Malin med katten Lukas.

kunna få något naturrelaterat jobb framöver. Är mycket ideella jobb jag gör för natur och miljö ändå.

Augusti 2018 började jag på Färnebo folkhögskola där jag studerade kursen ”Omställningspiloterna” en kurs om hållbar omställning i teori och praktik. Jag bodde då i kollektiv med mina vänner i klassen och hade självhushåll på grönsaker under nästan hela året jag studerade där.

Min roll i styrelsen är då ordförande och jag är även administratör för facebook, workshopsledare i zerowaste och tillverkning av ekologiska hudvårdsprodukter m.m. Jag är även med på nästan alla event som vi anordnar i kretsen.

Ja nu blev det en lång presentation om mig men är det något ni undrar över om våra evenemang, projekt eller annat i föreningen går det bra att kontakta mig på mailen, manimals@hotmail.se

Önskar er en fin dag så hoppas jag vi ses på något event snart

Mvh Malin Norberg, ordförande Örebro kretsen