Mejeriet – vår lokal

Mejeriet ligger i kulturreservatet Karlslund, 5km utanför Örebro. Vi håller till i bottenvåningen av
huset som är omgivet av vacker natur och fina trädgårdar. Lokalen är bland annat samlingsplats för våra Natursnokar. Det finns också till hands för dig som är medlem och vill anordna aktiviteter inom föreningen.

Många människor har sin väg förbi Mejeriet, det är en utmärkt träffpunkt för allmänhet och medlemmar. Om dörren står öppen är det många som lockas att bara titta in och vi får tillfälle att prata en stund och dela ut lämpliga broschyrer. Uppdraget gäller nu först under våren och sommaren, sedan får man se vad Årsmötet kommer fram till.

Vill man därutöver ordna någon aktivitet är det fritt fram i samråd med ”ledningen” och styrelsen. Vi kan med fördel, och ska helst, knyta an till de evenemang som ordnas för Karlslunds herrgård och trädgårdar – Trädgårdsdagen, Midsommarfirandet, Mikkelsmäss, Eldfesten och Julmarknaden. Utöver det har vår förening sedan gammalt traditionella arrangemang, som vi kan ta upp igen, t.ex. Naturnatta och Ängens dag med lieslåtter, olika Spaningar.

”Ledningen” skulle bestå av fyra – sex personer, som tar ansvaret för lokalen, nycklar och kontakt med Karlslundsförvaltningen.

Exempel på sådant vi börjat prova i år eller har pratat om : Plantbytardag Tipspromenad Prova på att slå med lie Kanotturer Trädspaning Pressa en växt Naturen som formgivare Utematlagning Ätbara växter Kura skymning och skidturer.
Välkommen !
Charlotta Kj